McDonald’s is het #1 fast food merk en wil groeien op Brand Affinity and Brand Love. Als er iets is dat we hebben geleerd van Corona, is het hoe fijn 'Zomer' is. De tijd van het jaar dat 'samen zijn' en 'al het moois en leuks dat de zomer te bieden heeft' geen beperking kent. Eindelijk weer Good Times met elkaar beleven.
Ofwel, hét seizoen om een campagne in te zetten die bijdraagt aan de doelstellingen. Daarom zijn er twee campagne ideeën ontwikkeld die aansluiten bij de zomer.
Nadat de campagne pretest van de nieuwe Zomercampagne niet de gewenste uitkomst had bij een collega-bureau moest McDonalds heel snel schakelen. De zomer staat al voor de deur! En met de uitkomst van de eerste ideeën in het achterhoofd, wilde McDonalds wederom eerst een gedegen test; Om zeker te zijn dat het nieuwe idee wel spot on is. Maar het collega-bureau lukt het niet op deze korte termijn. Ook een andere onderzoekspartner van McDonalds lukte dit niet. Wat nu?
Gelukkig voor McDonalds zijn 'snel schakelen', 'korte lijnen' en 'flexibiliteit' kerncompetenties van CHOICE insights + strategy. Dus hebben wij in minder dan 5 werkdagen de volledige kwalitatieve pretest voor McDonalds uitgevoerd.
Hiervoor is een diverse groep consumenten (jongen en ouderen, lager en hoger opgeleiden, mannen en vrouwen, frequente en incidentele bezoekers) geworven en zijn de campagne ideeën voorgelegd. Omdat er veel op het spel stond en veel tijdsdruk hebben we na iedere veldwerkdag een debrief-sessie georganiseerd met het campagneteam van McDonalds, het reclamebureau en de senior onderzoeker(s) en strateeg van CHOICE.
Door de lijnen kort te houden met elkaar en samen heel kort op de bal te zitten, hebben wij McDonalds een gedegen en onderbouwd advies kunnen geven over welk campagne idee de meeste potentie heeft, welke aanpassingen in welke scenes deze potentie maximaliseren én inzicht gegeven in een waarde die McDonalds breder kan inzetten en nog verder kan 'stretchen'.
CHOICE is door het Voedingscentrum gevraagd inzicht te geven of een nieuw reclameconcept de potentie heeft om de impact van de Schijf van...
CHOICE voert sinds 2014 periodiek shoppers- en bezoekersonderzoek voor het Rijksmuseum. In de Rijksshop biedt het Rijksmuseum haar...
Na de Defensie Paresto-aanbesteding hebben wij ook de Europese aanbesteding voor het kwantitatief communicatieonderzoek van Dienst...