CHOICE adviseerde SparkOptimus over de optimale mix aan features voor de nieuwe app van hun opdrachtgever.
SparkOptimus, een toonaangevende digital disruption agency, begeleidde een internationaal brandstofmerk bij de ontwikkeling van een nieuwe app voor de Franse en Duitse markt.
Uit brainstormsessies kwam een scala aan features en invullingen naar voren. CHOICE is gevraagd om de optimale mix van features en uitvoeringen te achterhalen die autobezitters het sterkst verleiden om frequenter te tanken.
CHOICE ontwikkelde een online feature test om SparkOptimus inzicht te geven te geven in de key features en per feature de impact op de sales funnel.
Op basis van de testresultaten is een model ontwikkeld met key features, de toegevoegde waarde per feature en de impact daarvan op het gedrag. Met behavourial analysis zijn de diverse segmenten en key features gecombineerd.
Dit biedt de eindklanten kansen voor de binding met omzet drivers, maar ook om groei-segmenten te versterken. De insights hebben de eindklant de geholpen bij de ontwikkeling van een app met maximaal impact op de sales funnel. Het model en de doorrekening per feature vormden een essentieel onderdeel in het advies van SparkOptimus aan hun opdrachtgever.
CHOICE ontwikkelde voor de gemeente Amsterdam scooter-persona's op basis van segmentatie van gedrag, levensstijl, kennis, houding en...
CHOICE biedt Hunkemöller continu inzicht in de ontwikkeling van de drie strategiepijlers in combinatie met directe...
Eigen Huis heeft CHOICE gevraagd een nieuw concept te testen om zo inzicht te krijgen in de potentie van het concept, de doelgroep, de...