Wij willen de beste keuze zijn voor strategisch inzicht op basis van onderzoek. Onderzoek naar behoeften & doelgroepen, merken & communicatie en tevredenheid & loyaliteit.
Wij vertellen je niet wat je moet doen. Dat weet je heel goed zelf. Als je maar over de juiste inzichten beschikt. Die geven wij. Wij geven je keuze. Onderbouwd door data, gemotiveerd door kennis en ervaring. Op deze manier kun jij de juiste groei-keuze maken. Want uiteindelijk draait alles om het maken van keuzes. De juiste keuze.
De tevredenheid van onze opdrachtgevers ligt hoog. Zeer hoog. “De kwaliteit die je bij een groot bureau verwacht, maar nooit krijgt”. Wij danken dit aan onze mensen. Onze mensen zijn toegankelijk, benaderbaar, snel en denken mee.
"Het bureau om de hoek, een verlenging van je eigen afdeling". Onze mensen geven betekenis aan jouw data. En dat doen wij op onze eigen wijze. Gedreven door nieuwsgierigheid al de vraag beantwoorden die je ons nog zou gaan stellen.
CHOICE bestaat sinds 1995. Opgericht op 3 hoog achter in Amsterdam. Ruim 20 jaar later zijn we een middelgroot bureau behorend tot de 50 grootste, en 20 beste bureaus van Nederland. Wij zijn ISO 20252 gecertificeerd en aangesloten bij de Nederlandse en Europese brancheorganisaties voor market intelligence bureaus MOA en ESOMAR en bij het NIMA. CHOICE is preferred supplier en official research partner van toonaangevende merken en organisaties.
Al vanaf onze oprichting vormen wij een brug tussen onderzoek en (marketing) strategie. Kwantitatief, kwalitatief en advies. Wij zorgen voor een naadloze aansluiting tussen methoden en technieken, en marketing en consultancy. Opgericht door marketeers, grootgebracht door onderzoekers. Op dit moment bestaat ons team uit een mix van gedreven marketeers, en onderzoekers, met een achtergrond in psychologie, communicatiewetenschappen en bedrijfskunde.
Wij geloven dat onderzoek slimmer kan én persoonlijker moet. Voor echt inzicht moet onderzoek meer doen dan alleen beschrijven of weergeven. Om echt richting te geven aan groei is meer nodig. Daarom gaan wij bij CHOICE altijd op zoek naar het antwoord op de vraag áchter de vraag. Door analysetechnieken slim te combineren, een extra groep toe te voegen, het onderzoeksdesign net anders op te bouwen, of een vragenlijst- of checklistdesign net iets slimmer in te richten wordt 1+1=3.
Dit vraagt om creativiteit. Persoonlijke creativiteit. Van mensen die slim om kunnen gaan met de verschillende technieken en instrumenten. Dit vraagt om een persoonlijke benadering van onderzoek. Om een menselijke interpretatie van uitkomsten. Computers kunnen analyses doen, data in informatie transformeren. Maar van informatie naar inzicht en strategie vraagt om human intelligence, om creativiteit. Een persoonlijke benadering is een onmisbare schakel om data betekenis te geven, klanten op ideeën te brengen, aan het denken te zetten en te inspireren.
Arno is de lead research strateeg en inspirator. Gedreven, en intrinsiek nieuwsgierig naar het gedrag van mensen en organisaties is hij al bijna 25 jaar bezig op het snijvlak van onderzoek, marketingstrategie en communicatie. Arno verzorgt met regelmaat lezingen, workshops en masterclasses.
Martin is onze CEO en verbinder. Martin overziet strategie en uitvoering. Hij brengt de juiste mensen en partners bij elkaar voor het maximale resultaat. Een genuanceerd generalist, en met z'n bijna 25 jaar ervaring in onderzoek, marketing en communicatie is Martin een deskundig gesprekspartner voor klanten en medewerkers.