CHOICE is door het Voedingscentrum gevraagd inzicht te geven of een nieuw reclameconcept de potentie heeft om de impact van de Schijf van Vijf te verbreden, te verdiepen en een gedragsintentie tot gezondere keuzes te realiseren.
De missie van het Voedingscentrum is het informeren van consumenten en het stimuleren tot een gezonde en meer duurzame voedselkeuze. Voor 2019 heeft het Voedingscentrum een nieuwe campagne voor de Schijf van Vijf in ontwikkeling. Tot dusver was communicatie voor de Schijf van Vijf zeer functioneel van aard. Ook werden vooral mensen bereikt die al bekend zijn met de Schijf van Vijf en het Voedingscentrum. Voor de nieuwe campagne wenst het Voedingscentrum nieuwe doelgroepen te bereiken met een emotionelere boodschap.
CHOICE' AdForesight is een slimme pretest methodiek bestaande uit een combinatie van kwalitatieve diepte-interviews én behavioral analytics technieken zoals eye tracking, EEG, implicit association tests (IAT) and emotion tracking. Een uniek onderzoeksinstrument waarmee inzicht wordt verkregen in 'zeggen', 'doen' en 'voelen'. AdForesight is ontwikkeld op het inzicht dat 'zeggen' niet altijd gelijk is aan 'doen' of 'voelen'.
Voor het Voedingscentrum is gekozen voor een slim samenspel tussen diepte-interviews en digitale emotie tracking via webcam. Met AdForesight heeft het Voedingscentrum onderbouwd inzicht gekregen in de potentie van het nieuwe 'Touch' en 'Tell' reclameconcept: Welke onderdelen welke emoties oproepen en hoe het concept als geheel en de afzonderlijke uitingen (advertentie, voice over tekst, video) optimaal aan te laten sluiten op de beoogde doelgroepen.
McDonald’s is het #1 fast food merk en wil groeien op Brand Affinity and Brand Love. Als er iets is dat we hebben geleerd van Corona, is...
Na de Defensie Paresto-aanbesteding hebben wij ook de Europese aanbesteding voor het kwantitatief communicatieonderzoek van Dienst...
CHOICE voert al enkele jaren samen met Sanoma Parenting het customer journey onderzoek uit hoe (aanstaande) moeders op welk moment zijn...