Voedingscentrum

Inzicht in de emotionele potentie?

type onderzoek

  • concepttest

aanpak

  • kwalitatieve diepteinterviews
  • emotie tracking
  • behavioral analytics
  • UX onderzoek

deliverables

  • to-the-point rapport
  • management summary
  • inzicht in potentie reclameconcept
  • mock up ad waarin adviezen verwerkt
Schijf van Vijf

Challenge

CHOICE is door het Voedingscentrum gevraagd inzicht te geven of een nieuw reclameconcept de potentie heeft om de impact van de Schijf van Vijf te verbreden, te verdiepen en een gedragsintentie tot gezondere keuzes te realiseren.

De missie van het Voedingscentrum is het informeren van consumenten en het stimuleren tot een gezonde en meer duurzame voedselkeuze. Voor 2019 heeft het Voedingscentrum een nieuwe campagne voor de Schijf van Vijf in ontwikkeling. Tot dusver was communicatie voor de Schijf van Vijf zeer functioneel van aard. Ook werden vooral mensen bereikt die al bekend zijn met de Schijf van Vijf en het Voedingscentrum. Voor de nieuwe campagne wenst het Voedingscentrum nieuwe doelgroepen te bereiken met een emotionelere boodschap.

Solution

CHOICE' AdForesight is een slimme pretest methodiek bestaande uit een combinatie van kwalitatieve diepte-interviews én behavioral analytics technieken zoals eye tracking, EEG, implicit association tests (IAT) and emotion tracking. Een uniek onderzoeksinstrument waarmee inzicht wordt verkregen in 'zeggen', 'doen' en 'voelen'. AdForesight is ontwikkeld op het inzicht dat 'zeggen' niet altijd gelijk is aan 'doen' of 'voelen'.

Voor het Voedingscentrum is gekozen voor een slim samenspel tussen diepte-interviews en digitale emotie tracking via webcam. Met AdForesight heeft het Voedingscentrum onderbouwd inzicht gekregen in de potentie van het nieuwe 'Touch' en 'Tell' reclameconcept: Welke onderdelen welke emoties oproepen en hoe het concept als geheel en de afzonderlijke uitingen (advertentie, voice over tekst, video) optimaal aan te laten sluiten op de beoogde doelgroepen.

  • Eetwissel Vla > Vers fruit
  • Eetwissel Wit > Volkoren
  • Eetwissel Cola > Water
  • Eetwissel Koek > Banaan
  • Eetwissel Ham > Ei
  • Eetwissel Chips > Ongezouten noten

Ook je creatie slimmer optimaliseren?

CHOICE AdForesight

Klik hier voor vrijblijvend advies