CHOICE voert al enkele jaren samen met Sanoma Parenting het customer journey onderzoek uit hoe (aanstaande) moeders op welk moment zijn te bereiken. Bij gezinsuitbreiding verschuiven aankoopcriteria. Als marketeer heb je weinig tijd om merkvoorkeur te creëren bij (jonge) gezinnen. Sanoma Parenting wenst adverteerders structureel inzicht te bieden in het gedrag als het gaat om oriëntatie, informatie, communicatie en aankoop bij baby-, dreumes-, en peuterproducten.
Als adverteerder is het zeer waardevol betrouwbaar inzicht te hebben op welk moment je doelgroep zich oriënteert op baby- en peuterproducten zoals een kinderwagen, buggy, fietsstoeltje, luiers, vakanties, financiële producten, etc en op welk moment men tot aanschaf overgaat. In de 6e maand van de zwangerschap of in de eerste na de geboorte?
CHOICE ontwikkelde de First Time Mum customer journey. In totaal worden tweejaarlijks bijna 10.000 (aanstaande) moeders ondervraagd over ruim 60 baby- en peuterproducten. Het zeer omvangrijke onderzoek levert Sanoma Parenting een schat aan sales- en marketinginformatie op voor haar adverteerders. Op welk moment moet ik welke informatie via welk kanaal en welk medium aan welke doelgroep beschikbaar maken om mijn ROI te maximaliseren? Van maand tot maand in kaart gebracht. Relevantie is key: de customer journey geeft marketeers haarfijn inzicht hoe je moeders op het juist moment bereikt.
Sanoma presenteert de uitkomsten iedere keer uitgebreid op haar adverteerdersdag.