CHOICE voert sinds 2014 periodiek shoppers- en bezoekersonderzoek voor het Rijksmuseum. In de Rijksshop biedt het Rijksmuseum haar bezoekers een breed en uniek assortiment, waaronder ansichtkaarten, woondecoratie en prints, geïnspireerd op de kunstwerken uit haar collectie. Met de onderzoeken verkrijgt het Rijksmuseum actionable insights over de (koop)gedragingen van haar bezoekers.
In de periode 2019-2020 wenst het Rijksmuseum de Customer Journey van de (inter)nationale toerist vast te leggen. Hiermee wenst het Rijksmuseum inzicht te verkrijgen in het bezoek- en koopgedrag. Ook wil zij inzicht of het assortiment aansluit op de verwachtingen en op welke wijze het Rijksmuseum dit kan optimaliseren.
CHOICE heeft een CX traject ontworpen bestaande uit: shop alongs, face-to-face enquêtes en observaties in zowel de shop als het Rijksmuseum.
Met de metingen heeft het Rijksmuseum actionable insights gekregen in de shopping experience, performance van de medewerkers, het shopdesign, pricing en NPS. Ook zijn de sweet & blind spots van de Rijksshop inzichtelijk gemaakt met heatmaps.
Door de doorvertaling van de resultaten naar strategische adviezen hoe de shopping experience verbeterd en verkopen verhoogd kunnen worden, heeft de projectgroep Customer Journey haar plan met succes aan het bestuur kunnen presenteren.
"Ik ben erg te spreken over het snelle schakelen en creatief meedenken. Maar ook zeer tevreden over het resultaat en de samenwerking, dus dank daarvoor!"
CHOICE biedt Hunkemöller continu inzicht in de ontwikkeling van de drie strategiepijlers in combinatie met directe...
CHOICE voert al enkele jaren samen met Sanoma Parenting het customer journey onderzoek uit hoe (aanstaande) moeders op welk moment zijn...
Bouwmaat wilde innovatiever schapevaluaties en verdiepende insights. CHOICE ontwikkelde een integrale aanpak inclusief live eye-tracking...