Bouwmaat

Een andere kijk op schapevaluatie?

type onderzoek

  • categorie management research
  • shoppersonderzoek
  • customer journey

aanpak

  • database analyse
  • schap eye-tracking
  • kwantitatief online onderzoek
  • customer decision journey

deliverables

  • visual insights
  • heat maps
  • customer journey map
  • powerpoint rapport
CHOICE-Insights-Strategy-shopperonderzoek-customer-decision-journey

Challenge

Bouwmaat wilde innovatiever schapevaluaties en verdiepende insights. CHOICE ontwikkelde een integrale aanpak inclusief live eye-tracking voor het schap.

Bouwmaat is met bijna 50 vestigingen dé one-stop-shop voor bouwprofessionals. Alles voor de vakman onder één dak, thuisbezorgd of op de klus. Bouwmaat onderscheidt zich door de combinatie van een breed assortiment, op voorraad, deskundig advies én 'ontzorgende' services voor de vakman.

Bouwmaat kijkt periodiek naar category en schap. En wenst relevante inzichten om winkel, formule en schap te optimaliseren. Door de gehele customer decision journey zo makkelijk mogelijk te maken voor klanten, wordt de share-of-wallet en het schaprendement vergroot.

Solution

CHOICE heeft voor Bouwmaat een instrument ontwikkeld dat op slimme wijze innovatieve neuromarketing insights integreert met de customer decision journey, met Clayton Christensens jobs to be done-theorie als uitgangspunt.

Deze slimme integratie van analytics, en kwantitatieve, kwalitatieve én neuromarketing onderzoekstechnieken hebben Bouwmaat helder inzicht gegeven in de 'jobs', de klantreis en per fase de onvervulde behoeften, verwachtingen en wensen. Met de praktische handvatten en ideeën heeft Bouwmaat het schap naadloos laten aansluiten op de klantreis, is de decision voor het schap voor de klant vergemakkelijkt en het schaprendement vergroot.

Dit instrument kan voor iedere category en ieder schap worden ingezet. Het vormt daarmee de basis en benchmark voor alle toekomstige schapevaluaties bij Bouwmaat. Door de koppeling met real live data wordt het effect inzichtelijk en het succes van toekomstige ombouwacties op basis van onderzoek te voorspellen.

contactpersonen:

Ook je schaprendement vergroten?

CHOICE Shopper Insights

Klik hier voor vrijblijvend advies